• eSlim® - oficiální prodejce pro Českou republiku
logo eJoy®

Jak na potlačení nadměrné chuti k jídlu i na sladké? 7 rad pro snížení chuti k jídlu

sladke jidlo

Máte neustálou chuť na jídlo, nebo dokonce na sladké? Nejde o nic nepřirozené, zvláště v dnešní hektické době. Většina lidí žije pod časovým nebo jiným stresem a jejich tělo si přirozeně žádá doplnit energii. No to neznamená, že to musí být nezdravé.

Jak vzniká nadměrná chuť k jídlu a přejídání

Chuť k jídlu, pocit hladu a pocit nasycení jsou závislé na několika faktorech. Některé je možné ovlivnit jednorázově, například se víte napít vody a tím krátkodobě zaženete hlad, jiné jsou však věcí dlouhodobých změn, například pokud jde o hormonální regulaci.

Kromě fyziologických faktorů třeba počítat i s tím, že v mnoha ohledech rozhoduje také psychika. Jde hlavně o situace, kdy je organismus vystaven nějakému stresu, psychické zátěži nebo je na něj vyvíjen nějaký okolní tlak. Tehdy mohou přijít dva extrémy a to buď nechutenství k jídlu, nebo naopak, nadměrná chuť k jídlu a tedy přejídání.

Mezi další významné faktory ovlivňující tento problém patří:

  • způsob stravování, pokud konzumujete jídla nepravidelně a nárazově, velmi často se dostaví pocit hladu a tělo si ukládá přijaté potraviny do zásoby
  • pitný režim, je totiž všeobecně známo, že nedostatek tekutin má negativní vliv na trávení a metabolismus naopak jejich dostatek dokáže žaludek zasytit
  • skladba jídelníčku, například příliš mnoho soli podněcuje chuť tak po jídle, jakož i po nápojích, stejně tak příliš mnoho cukru znamená rychlé spálení energie
  • fyzická aktivita, pokud tělo vydává hodně energie na práci či sport a nemá dostatek odpočinku zároveň, zvyšuje se pocit hladu a nutnosti doplnit kalorie

V některých specifických situacích dochází k tomu, že člověk má chuť pouze na konkrétní druh potraviny nebo nápoje. Tehdy už lze hovořit io závislosti, například od čokolády. Mnoho lidí ji považuje za uklidňující pokud mají těžší psychické období.

Ověřené rady, jak snížit chuť k jídlu a na sladké

Pokud chcete s nadměrnou chutí k jídlu úspěšně bojovat, měli byste se zaměřit na své trávení a životosprávu komplexnější. K tomu slouží nejen úprava jídelníčku a vyloučení nejvíce rizikových potravin, ale celková změna stravování.

Zde je seznam 7 tipů, které vám k tomu pomohou:

Minimalizujte pokušení: Člověk je velmi slabý a hned, jak se u něj objeví pokušení, má tendenci mu podlehnout a to i přesto, že si předtím řekl, že se tak již nestane. Proto je nejdůležitější ho minimalizovat, v domácnosti nemějte žádné sladkosti nebo velké zásoby nezdravých jídel.

Nevynechávejte jídla: Významným rizikovým faktorem pro přejídání, byť jen občasné, ale hlavně pro neustálou chuť k jídlu, je vynechávání jídel během dne. Pravidelně snídat a i večeřet, což jsou dvě jídla, které lidé nejčastěji „vypouštějí“, je důležité stejně tak, jako i to, co máte v jídelníčku.

Hýbejte se také odpočívejte: Člověk, který má celý den jen sedavý typ činnosti a večer se usadí doma před televizor, má přirozenou tendenci se přejídat, například i známým „dzobkaním“. Proto je důležitý pravidelný pohyb, například chůze a běh, ale zároveň i dostatečný odpočinek během dne a spánek v noci.

Pijte pravidelně a celý den: Chcete-li snížit pocit hladu a nastartovat metabolismus na spalování přijatých živin, musíte pravidelně pít. Ideální je čistá voda, případně voda s ovocem nebo zeleninou či bylinné čaje. Denně vypijte 2,5 až 3 litry takových tekutin a to v pravidelných dávkách každou hodinu či dvě.

Hodně zeleniny a ovoce: Pokud máte zvýšenou chuť k jídlu nebo vás trápí hlad, mezi potraviny, které vám i ve větším množství ublíží nejméně, patří ovoce a zelenina. Jde o dobrý zdroj vlákniny podporující metabolismus, ale také vitamínů, aminokyselin a minerálů pro lepší spalování kalorií.

Občas si dopřejte: Další častou chybou, kterou lidé dělají ve snaze zhubnout, je vynechání večeře. Hladovka je však kontraproduktivní, protože se s ní zastavuje metabolismus a tedy i spalování tuků. Právě naopak, večeři si dát třeba, ale neměla by už obsahovat tuky a cukry, ale snadněji stravitelné živiny.

Odborná pomoc: Jsou situace, kdy má nadměrná chuť k jídlu příčinu také ve vážnějších problémech, obvykle psychického charakteru, například v depresi. Tehdy si člověk nemusí vždy vědět pomoci sám a kromě přejídání ho mohou trápit i jiné závislosti. To nejlepší, co víte udělat, je vyhledat lékaře.

Vyzkoušejte i efektivnější podporu – eSlim®

Jednou z možností, jak víte komplexně pomoci k potlačení nadměrné chuti k jídlu a zároveň působit i na metabolismus, trávení a spalování tuků, jsou několik hotové přípravky a produkty. Dobrým příkladem jsou tabletky eSlim®.

V jejich případě jde o prostředek založený na kombinaci přírodních látek, které přirozeně podporují rychlý metabolismus, usnadňují trávení přijatých živin, snižují míru ukládání kalorií v těle v podobě tukových zásob a zároveň zlepšují spalování tuků. Jejich složení kombinuje rostlinné extrakty, různé stimulanty a aminokyseliny.

Díky tomu, že v eSlim® tabletách se nacházejí například spalovač tuků L-Karnitin nebo zelený čaj či divoký pomeranč, které podporují metabolismus a snižují chuť k jídlu, působí přípravek nejen přirozeně, ale hlavně komplexně.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*

Certifikované

Úřadem veřejného
zdravotnictví

Garance

vracení
peněz

Vyrobené

v rámci Evropy
ve Velké Británii

Diskrétní

doručení
balíku

Doprava zdarma

při nákupu
nad 1800Kč

100% přírodní

produkt v nejvyšší
kvalitě