• eSlim® - oficiální prodejce pro Českou republiku
logo eJoy®

Proč není rychlé hubnutí za týden či 10 dní efektivní a co vám zaručeně pomůže

rychle-hubnuti

Stále více mužů i žen typicky hlavně před letem zjistí, že jejich postava v plavkách má od ideálu či představy pořádně daleko. První, co udělají, je, že začnou hledat různé cviky, diety, pilulky, programy, nápoj nebo jídelníček na mega rychlé hubnutí.

Rychlé hubnutí, jeho nevýhody a rizika

Žádný zázračný recept, který by vám umožnil zdravě a bezproblémově zhubnout větší množství kilogramů za velmi krátký čas, neexistuje. Ano, existují některé postupy, které vám zaručeně pomohou s odvodněním či metabolismem, ale mají své mínusy.

Expresní hubnutí na poslední chvíli, například před dovolenou, před svatbou nebo do plavek, je však stále žádaným artiklem. Různé diety na 5 dní, 7 dní nebo 10 dní jsou stále více a více populární, ačkoli v mnoha případech nepřinesou ani zdaleka takové výsledky, jako slibují. Zkušenosti několika zklamaných mužů či žen mluví za sebe.

Kromě toho, extrémně rychlé hubnutí má několik zdravotní rizika:

  • v první řadě je negativem omezení příjmu některých důležitých živin, hlavně pokud jde o bílkoviny potřebné pro svaly, ale také o zdravé formy cukrů a tuků
  • většina diet nebo různých programů na rychlé hubnutí přináší sice pokles hmotnosti, ale i významné odvodnění organismu
  • nechtěným, ale nevyhnutelným důsledkem extrémně rychlého hubnutí, bývá zpomalení či úplné zastavení metabolismu
  • problémem jsou i hodnoty cukru a cholesterolu v krvi, případně krevní tlak, drastické programy hubnutí mohou způsobit v těchto parametrech velkou nerovnováhu

Z hlediska efektivity takového hubnutí je zřejmě největším mínusem tzv. jojo efekt. Většina programů je totiž založena na omezení bílkovin a látek, které naše tělo potřebuje. Jejich úplné vynechání vede po skončení diety k jejich rychlému doplnění.

Tipy na zdravé, dostatečné rychlé a hlavně dlouhodobé hubnutí

Pokud vás výše zmíněné mínusy přesvědčili a odradily od toho, abyste zkoušeli štěstí různými „zaručenými“ recepty a drastickými dietami, můžete se vrátit k poctivému hubnutí. Možná budete překvapeni, jak rychle mohou přijít první výsledky.

Držte se těchto zásad, pravidel a opatření:

Pravidelné pití vody: K nastartování metabolismu je nezbytnou podmínkou pravidelný přísun tekutin a dostatečný pitný režim. Zapomeňte však na různé sycené nebo slazené nápoje, nejlepší je čistá voda, maximálně tak voda s ovocem. Dodržujte zásadu, že každou hodinu až dvě vypijete jeden 2 dcl pohár, v létě 3 dcl.

Více vlákniny: Pro rychlé zasycení žaludku a snížení pocitu hladu, ale i na zlepšení trávení a podpory funkce střev, na to vše je určena vláknina. Najdete ji v mnoha druzích luštěnin, zelenině, ovoci nebo v celozrnném pečivu a těstovinách. Zařaďte ji alespoň do 2 jídel během dne, pro hubnutí je nezbytná.

Omezení cukru, soli a tuku: Naopak, z jídelníčku je třeba vynechat přesolené jídla, kam patří hlavně polotovary, stejně tak sladkosti obsahující jednoduché cukry a také jídla s vysokým obsahem trans-mastných kyselin, čili nezdravého tuku. Z masa konzumujte jen to hubenější, ať už půjde o drůbež, nebo ještě lépe o ryby.

Jíst méně a pravidelně: Nejen to, co jíte a jakým potravinám se vyhýbáte, pro co nejlepší a nejefektivnější metabolismus, spalování kalorií a co nejrychleji trávení je důležité i to, abyste trávicí soustavu najímali pravidelně a kontinuální. Proto je lepší jíst raději menší porce, ale častěji, ideálně 5 menších jídel za den.

Káva, zelený čaj i koření: Kofein patří mezi všeobecné a velmi známé stimulanty a to nejen nervového systému, ale také trávení a metabolismu. Pravidelně proto pijte kvalitní kávu, ale ještě lepší je zelený čaj, který je zdravější a plný antioxidantů. Do jídelníčku zařaďte i koření, zejména chilli, které podporuje spalování tuků.

Zelenina a ovoce: Na podporu a zrychlení metabolismu, ale i na trávení a zlepšení vylučování, se hodí konzumovat co nejvíce zeleniny a ovoce. Nejlepší jsou takové druhy, které mají málo kalorií, hodně vody, vitamin C a minerál draslík. Do jídelníčku proto zařaďte hlavně meloun, citrusové plody, jablka, brokolici, špenát a zelí.

Zpomalte při pojídání i během dne: Stres patří mezi nejčastější negativní vlivy, které významným způsobem zvyšují chuť k jídlu. Totéž se děje i když samotné jídlo zkonzumujete příliš rychle, žaludek pak nemá čas vyslat do mozku signál o tom, že je najedení. Jezte pomaleji a nenechte se honit stresem.

Pohyb: Bez pohybu bude vaše hubnutí neúčinné, ať jakýmkoli způsobem omezíte jídelníček nebo to, co pijete. Snažte se proto zkombinovat přirozený typ pohybu, běh či chůzi, s intenzivnější aktivitou, zejména sprinty, cyklistikou nebo cvičením ve fitku. Tu poslední možnost využijte hlavně na těžší kardio cvičení.

Speciální přípravky: Pokud chcete ještě efektivněji a rychleji zhubnout, můžete na podporu metabolismu, intenzivnější spalování tuků či proti nadměrné chuti k jídlu využít i komplexní přípravky. Dobrým příkladem jsou tabletky eSlim®, které obsahují rostlinné extrakty, spalovače tuků či aminokyseliny podporující hubnutí.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Certifikované

Úřadem veřejného
zdravotnictví

Garance

vracení
peněz

Vyrobené

v rámci Evropy
ve Velké Británii

Diskrétní

doručení
balíku

Doprava zdarma

při nákupu
nad 1800Kč

100% přírodní

produkt v nejvyšší
kvalitě