• eSlim® - oficiální prodejce pro Českou republiku
logo eJoy®

Pomalý metabolismus, jeho příznaky, příčiny pomalého metabolismu a co s tím dělat

metabolismus

Pod pojmem metabolismus se myslí procesy v těle, díky kterým dochází k látkové přeměně všech živin, tuků, bílkovin, cukrů, vitamínů, minerálů či nukleových kyselin. Přichází tedy k přeměně živin a látek na energii a následně k jejímu spálení.

Jak vzniká pomalý metabolismus a jaké má symptomy

Pomalý metabolismus je pojem, který označuje zpomalení procesu látkové přeměny neboli metabolických dějů, v těle. Rychlý metabolismus dokáže většinu energie spálit, ten pomalý ji naopak více ukládá. To se projevuje prakticky ve všech buňkách v těle.

Následkem zpomaleného metabolismu dochází k nižší efektivitě přeměně a zpracování živin i různých stopových prvků, což se projeví na horším spalování kalorií a přibývání. Nespálená energie se totiž ukládá v podobě tukových zásob a zároveň nedokáže tělo tak efektivně spálit již uložené zásoby. Takový stav bývá obvykle dlouhodobější.

Mezi nejčastější příčiny a faktory, které způsobují zpomalený metabolismus, patří:

  • věk, což je faktor, který lze jen velmi těžko ovlivnit, se zvyšujícím se věkem dochází ke zpomalení prakticky všech metabolických procesů
  • nesprávné stravování, ať už jde o způsob stravování, čili nepravidelnost a podobně, ale také o problém se složením jídelníčku, zejména pokud jde o problémové látky
  • nedostatečný, nezdravý nebo nepravidelný pohyb, což s sebou přináší nerovnoměrné spalování kalorií a výdej energie, jde o faktory, které narušují metabolismus
  • externí vlivy, například teplota okolí, kde vyšší teplota obvykle metabolismus zpomalí, případně vlivy uvnitř organismu, hlavně trávicí poruchy

Pokud jde o nejčastější příznaky pomalého metabolismu, patří mezi ně rychlé přibývání na váze, snížená výkonnost, absence snížení hmotnosti při dlouhodobějším půstu nebo větší aktivitě a problémy s pravidelností vylučování stolice. Nejviditelnějším souvisejícím projevem s pomalým metabolismem však bývá nadváha nebo obezita.

6 rad, jak zrychlit zpomalený metabolismus

Pro ty, co chtějí podpořit fungování metabolismu a zrychlit ten svůj, který je zpomalen, se nabízí několik možností. Nejlepší je využít komplex pozitivních a stimulačních vlivů a režimových opatření vůči rizikovým a negativním vlivům.

Na zrychlení metabolismu vám pomohou tyto:

Jezte častěji a méně: Dominantní vliv na metabolismus má způsob stravování. Zde jsou rozhodující dva faktory. Prvním je to, jak často konzumujete jídla, ideální je mít tři větší a dvě menší jídla za den, čili snídaně, svačinu, oběd, svačina a večeři. Druhým faktorem je velikost porcí, kde jsou lepší menší porce a častěji během dne.

Pijte hodně vody: Nejen pravidelné stravování, ale i pitný režim má rozhodující vliv na rychlost metabolismu. Pokud ho má někdo pomalý, hodně krát za to může nedostatek tekutin a jejich nesprávné doplňování. Proto během celého dne pijte pravidelně vodu, ať už čistou nebo s citronem, okurkou nebo melounem, ideálně každou hodinu až dvě.

Doplňte minerály a vitamíny: Pokud chcete pozitivně ovlivnit přirozené tempo trávení a nastartovat zpomalený metabolismus, musíte mít v těle dostatek vitamínů a minerálů ovlivňujících tyto oblasti. Jde hlavně o vitamíny B a D a minerály vápník, hořčík a železo. Najdete je především v ovoci, zelenině a luštěninách.

Konzumujte zdravé tuky: Kromě vitaminů a stopových prvků jsou pro metabolismus nezbytné i tuky, ale pouze ty zdravé. Sem patří tuky rostlinného původu z ořechů, semen a panenských olejů, například olivového oleje, společně s tuky z ryb, například z lososa, sledě, tuňáka a podobně. Vyhýbejte se však červenému masu.

Mějte pravidelný pohyb: Nezbytným předpokladem podpory metabolismu a samozřejmě i spalování tukových zásob je pohyb. Ten by měl být pravidelný a kombinovat třeba tak přirozený typ pohybu typu chůze či běh, jakož i více intenzivní cvičení, například sprinty a kardio trénink ve fitness centru. Nezapomínejte ani na silový trénink.

Nezapomínejte na koření: Speciálním prostředkem na zrychlení metabolismu a maximalizaci spalování tuků jsou koření. Platí to tak o běžně používaném koření typu fenykl, oregano nebo bazalka, ale hlavně o štiplavý koření typu chilli, pepř a kajenský pepř, které spouští termogenezi, čili spalování kalorií.

Vyzkoušejte eSlim® na komplexní podporu

Pokud byste chtěli ještě více zefektivnit spalování tuků, zrychlit metabolismus, podpořit trávení a působit na hubnutí komplexnější, můžete tak udělat i s využitím některých hotových podpůrných produktů. Tím nejlepším, co je aktuálně na trhu a působí celkově na hubnutí i metabolismus, je značka eSlim®.

Jde o tabletky, které podporují hubnutí a to s využitím přírodních látek a přirozeného působení. Ve složení lze nalézt extrakty ze zeleného čaje, chilli a divokého pomeranče, ale také L-Karnitin, několik vitamínů a kofein.

Takové komplexní složení s sebou přináší výrazné a viditelné účinky na látkovou přeměnu i hubnutí. Tabletky si víte zakoupit bez receptu a můžete je užívat i dlouhodobě. Velkým plusem je minimální riziko nežádoucích účinků a kontraindikací. I díky tomu je užívání eSlim® bezproblémové a to tak pro muže, tak pro ženy.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Certifikované

Úřadem veřejného
zdravotnictví

Garance

vracení
peněz

Vyrobené

v rámci Evropy
ve Velké Británii

Diskrétní

doručení
balíku

Doprava zdarma

při nákupu
nad 1800Kč

100% přírodní

produkt v nejvyšší
kvalitě