• eSlim® - oficiální prodejce pro Českou republiku
logo eJoy®

Které jsou nejlepší potraviny, nápoje a strava na spalování tuků?

spalovani tuku

Pro hubnutí a hlavně pro efektivní spalování tuku je strava nejdůležitějším faktorem. Nejde však jen o to, aby byla zdravá, například z pohledu způsobu přípravy nebo obsahu živin, ale aby pomáhala i na efektivnější metabolismus a ztrátu tuku.

Úvodem trocha teorie o příjmu a spalování tuků

Tuky, čili lipidy, jsou běžnou složkou prakticky každé běžné potraviny a stravy. V některých se na nacházejí více, v jiných méně a jsou dokonce i takové suroviny, kde nejsou zastoupeny skoro vůbec. Existují však i potraviny, které mohou ovlivnit tuk, který se do těla dostal z jiných druhů potravin.

V tomto případě existují dva mechanismy působení:

  • prvním je snížení vstřebávání tuků a to prostřednictvím živin či látek, které ovlivňují vstřebávání lipidů z potravin ve střevě
  • druhým je podpora spalování namísto ukládání tuků v těle a podpora jejich odbourávání a to nastavením celého fungování organismu

V prvním případě působí některé potraviny či nápoje na enzymy ovlivňuje vstřebávání tuků, konkrétně jde hlavně o enzym pankreatické lipázy. V druhém případě může jít o antioxidanty nebo látky, které přispějí k odbourávání lipidů nebo mají vysoký termogenní efekt. Jedno i druhé může pomoci lepšímu spalování tuku v těle.

Potraviny na spalování tuků

Chcete-li se účinně zbavit tuků, začít třeba s potravinami, které konzumujete v běžné a pravidelné stravě. Některé z nich mohou totiž velmi efektivně pomoci lepšímu odbourávání tuku nebo zabránit jeho nadměrnému ukládání.

Do jídelníčku proto doporučujeme zařadit hlavně následující druhy:

Chilli: Známé koření, které dává jídlům štiplavost a nezaměnitelné aroma, je na našem seznamu jako první. Chilli papričky totiž obsahují kapsaicin, který pomáhá na sekreci žaludečních kyselin a má termogenní efekt na spalování tuků.

Rybí olej: V mládí jste jej lze nesnášeli, ale nyní vám může pomoci k lepší hmotnosti a ke snížení tuku. Díky velkému obsahu omega-3 mastných kyselin stimuluje termogenezi a zvyšuje aktivitu nespárovaných proteinů, které také spalují lipidy.

Maso: Na první pohled možná paradox, ale některé druhy libového masa mají také intenzivní termogenní efekt a to díky vysokému obsahu proteinů, karnitin, glutaminů a glycin ve složení. Doporučujeme hlavně libové maso z kuřecích prsou.

Semínka a semínka: Omega-3 mastné kyseliny, ale i látky snižující vstřebávání tuků z potravin, obsahují také některé druhy semen a semínek. Jde hlavně o sezamová semínka, lněná semínka, chia semínka, kmínové semínka a semínka z dýně.

Pepř: Další kořením s pozitivním efektem na tuky v organismu je také poměrně známé a u nás rozšířené pepř. To obsahuje piperin, který má také termogenní efekt na spalování tuků a zabraňuje jejich ukládání v těle.

Ořechy: Dobrým zdrojem zmíněných mastných kyselin jsou také některé druhy ořechů, obsahují také několik prospěšné minerály. Pro snížení cholesterolu a efektivnější odbourávání tuků jsou nejlepší mandle, které zmírňují také pocit hladu.

Ovoce: Ovoce je prospěšné nejen pro obsah pestré palety vitamínů, ale i pro spalování tuků, snížení cholesterolu a snížení ukládání lipidů. Do jídelníčku doporučujeme zařadit hlavně jablka, borůvky, meruňky, jahody, grepy, broskve a citrony.

Zrna a potraviny s jejich obsahem: Poslední kategorií potravin s efektem na tuky jsou zrna a potraviny, které je obsahují. Jde hlavně o celozrnné, vícezrnné a grahamové pečivo, ale i ovesné vločky či hnědá rýže. Při jejich trávení se totiž spalují tuky z těla.

Nápoje na spalování tuků

Druhou kategorií stravy, která vám může pomoci při zbavování se nadměrného množství tuku v těle, jsou nápoje. Některé víte koupit již jako hotové, jiné si třeba připravit. Za tu chvilku času a energii však rozhodně jejich vliv na lipidy v těle stojí.

Ať se líbí, těmito nápoji se můžete inspirovat:

Voda s citronem nebo brusinkami: Obyčejná pitná voda z vodovodního kohoutku vám může pomoci se spalováním kalorií mnohem víc, než byste čekali. Stačí do ní přidat citron či brusinky a získáte kombinaci ideální pro optimální metabolismus tuků.

Zelený čaj: Čaje obecně obsahují látky zvané polyfenoly, které jsou antioxidantem a zároveň na sebe dokáží vázat uložené tuky. Zelený čaj je v tomto ohledu rozhodně nejlepší, obsahuje totiž i látky obecně zrychlující látkovou výměnu.

Káva: I obyčejná káva vám může pomoci lépe se zbavit tuků a obecně na hubnutí. Má totiž stimulační účinky na trávení a metabolismus, nakolik jejich urychluje. Pomáhá také zrychlit zpracování a látkovou přeměnu tuků a tak jejich lépe odbourává.

Detoxikační nápoj: Takový nápoj, který pomáhá k nastartování metabolismu, pročištění trávicí soustavy i lepší spalování tuků, si připravíte z kombinace grepu, mandarinky, okurky a listů máty. Stačí je nakrájet a nechat louhovat ve vodě.

Smoothie: Mléko obsahuje velké množství proteinů, které obecně podporují spalování a odbourávání tuků, takže i smoothie je dobrá volba. Zkuste si takto udělat jablečné, grepové, medově-skořicové nebo kakavovo-kávové smoothie.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Certifikované

Úřadem veřejného
zdravotnictví

Garance

vracení
peněz

Vyrobené

v rámci Evropy
ve Velké Británii

Diskrétní

doručení
balíku

Doprava zdarma

při nákupu
nad 1800Kč

100% přírodní

produkt v nejvyšší
kvalitě