• eSlim® - oficiální prodejce pro Českou republiku
logo eJoy®

Je možné hubnutí bez cvičení? Ano, ale zkušenosti ukazují, že není efektivní

cviceni

Hubnutí bez cvičení a diet je snem zřejmě každého člověka. Bohužel, něco takového je čistá utopie, protože minimálně změna stravování je nezbytným předpokladem snížení hmotnosti, především v případech větší nadváhy.

Proč jsou cvičení a pohyb pro hubnutí potřebné

Hubnutí bez výrazně zvýšeným nebo příliš náročného cvičení je sice teoreticky možné, ale takový postup má řadu nevýhod, které dělají snižování hmotnosti velmi neefektivním. Alespoň minimální úroveň pohybu je proto dobré zachovat.

Pokud se rozhodnete hubnout bez pohybu či cvičení, tak:

  • nevíte efektivně rozhýbat trávení a metabolismus, můžete mít také problémy s pravidelným vylučováním stolice a se zadržováním vody
  • nedochází k natolik efektivnímu spalování uložených tuků a ani přijatých kalorií, jak by to bylo s fyzickou aktivitou, hubnutí je pomaleji
  • můžete si v případě velmi drastických diet přivodit radikální úbytek potřebných živin a zároveň způsobit ochabnutí svalstva, kostry a celého pohybového aparátu
  • riskujete i jiné zdravotní problémy v důsledku nedostatku pohybu obecně, hlavně pokud jde o kardiovaskulární systém nebo nervový systém

Už jen obyčejná chůze alespoň 45 až 60 minut za den vám může pomoci ke zlepšení látkové přeměny a na stimulaci trávení. V případě běhu, což je skvělý kardio trénink a aerobní aktivita, víte při podobném čase dokonce velmi účinně spalovat kalorie.

Speciální cviky, například na formování břišního svalstva, na zadek nebo na posílení páteře nejsou samozřejmě nezbytné, ale jsou pro zdravé hubnutí prospěšné. Alespoň minimální pohyb, hlavně zmiňovaná chůze, případně ještě lépe běh, kolo či plavání, jsou však pro co nejefektivnější zhubnutí hlavně při větší obezitě nezbytné.

Bez změny stravování a jídelníčku to nepůjde

Pokud o pohybu platí, že je potřebný pro efektivní hubnutí, pro optimalizaci hmotnosti jsou změny týkající se stravování a jídelníčku absolutně nezbytné. Dobrou zprávou je, že nemusí jít pouze o nějaké extrémní diety.

Právě naopak, lepší je komplexnější působení:

Pravidelné stravování: Základem nastartování a neustálého udržení aktivního metabolismu je pravidelnost stravování. Ideální je jíst každý den prakticky vždy v tutéž dobu, pro co nejefektivnější fungování trávení a látkové přeměny se vyplatí jíst menší porce, ale častěji během dne.

Jezte pomaleji a v klidu: Kromě pravidelnosti je důležité nejíst rychle a ve spěchu, ale naopak pomaleji a v absolutním klidu. Pomáhá to na lepší trávení, ale hlavně déle žvýkání umožní žaludku, aby dříve vyslal do mozku signál o nasycení. Nehrozí vám tak přejedení se, hlavně dezerty po obědě.

Omezení jednoduché cukrů: To, čemu se třeba při snižování hmotnosti a hubnutí rozhodně vyhýbat, jsou jednoduché cukry. Ty se nacházejí hlavně v sladkostech, nekvalitních čokoládách a také v sycených nápojích a limonádách. Místo cukru však můžete do jídel použít med nebo stevie.

Zelenina, ovoce a luštěniny: Tyto kategorie potravin by měly tvořit naopak základ vašeho jídelníčku, zejména pokud jde o zeleninu a ovoce s vyšším obsahem vody. Kromě toho, že obsahují mnoho prospěšných vitamínů, minerálů a stopových prvků, jsou skvělým zdrojem vlákniny pro trávení, pocit sytosti a metabolismus.

Zdravé tuky ano: Mnoho lidí se při hubnutí vyhýbá tukem, ale ne všechny jsou škodlivé. Zároveň jde o základní typ živiny, kterou je nutné neustále do těla doplňovat, důležité je jen správné množství a zdravý zdroj. Mezi ty nejlepší patří ryby, ořechy a některé typy semen, například lněné či dýňová.

Pozor i na pitný režim: Velmi důležité je nejen to, co jíte, ale i to, co pijete. Na metabolismus a spalování tuků pomáhají nejlepší čistá voda, případně čistá voda s citronem, zelený čaj, černá káva nebo zeleninové nápoje na vodní bázi. Nemíchejte však v nápojích současně zeleninu a ovoce.

Jak ještě zrychlit a zefektivnit hubnutí

Na zlepšení metabolismu, na snížení nadměrné chuti do jídla nebo i na rychlejší spalování kalorií je možné využít i některé jiné režimová opatření či změny v rámci životního stylu. Pomohou vám i obecně na zlepšení zdraví.

Nejdůležitější jsou tyto tři:

Omezení negativních vlivů: Mezi negativní faktory, které zpomalují hubnutí, ale jsou hlavně obecně pro organismu nezdravé, patří zejména kouření, nadměrná konzumace alkoholu a stres. Snažte se proto tyto vlivy v co největší míře eliminovat, zejména stres je podceňován, no nebezpečný.

Spánek a odpočinek: Kromě pravidelného pohybu je důležité pro efektivní hubnutí i odpočívat, ať už od zmíněného stresu, pracovního nebo mentálního vytížení a obecně od aktivity. Dostatek spánku zas má vliv na správnou hladinu hormonů, které odpovídají za pocity nasycení a hladu.

Probiotika i doplňky výživy: Na trávení, metabolismu, spalování tuků či správného vylučování může sáhnout i po doplňcích výživy. Velmi využívané jsou probiotika na trávení a střevní mikroflóru, ale i přípravky typu eSlim®, které jsou specializované na přirozenou podporu hubnutí a mají přírodní složení.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

*

Certifikované

Úřadem veřejného
zdravotnictví

Garance

vracení
peněz

Vyrobené

v rámci Evropy
ve Velké Británii

Diskrétní

doručení
balíku

Doprava zdarma

při nákupu
nad 1800Kč

100% přírodní

produkt v nejvyšší
kvalitě