• eSlim® - oficiální prodejce pro Českou republiku
logo eJoy®

Jaký je nejlepší sport na hubnutí? Zde je 10 tipů, vyberte si sami

sport na hubnutí

Pohyb a hubnutí jdou zcela přirozeně dohromady. Čím je fyzická aktivita komplexnější, čili čím více svalstva do ní zapojujete, tím je efektivnější a to hlavně z pohledu optimalizace hmotnosti. Který sport je však na hubnutí nejefektivnější?

Proč hubnout sportem

Sport má všeobecně příznivé účinky pro celý organismus a zdraví, ať už jde o posílení srdce a kardiovaskulární soustavy, vliv na imunitu, účinky na metabolismus a trávení nebo o spalování tuků. Pohybová aktivita je však důležitá nejen pro hubnutí, ale i pro udržení ideální hmotnosti, takže musí jít o dlouhodobou záležitost.

Základem hubnutí pomocí sportu jsou tyto dva vlivy:

  • spalování tuků a to v případě, že se sport provádí alespoň 20 či 30 minut, přičemž důležitý je neustálý přísun kyslíku pro okysličování svalů a těla
  • dosažení optimální tepové frekvence, kterou má každý individuální, přičemž se dá jednoduše rozeznat tak, že během sportování zvládáte i mluvit

Pokud chcete hubnout a spalovat přebytečné množství uložených tuků v těle, důležité je sportovat delší dobu a právě při optimální tepové frekvenci. Nejprve se totiž při fyzické aktivitě spaluje okamžitá energie neboli cukr, až později přijde ke spalování tuků.

Při výběru konkrétního sportu proto soustřeďte na kritérium dostatečného času, čili, abyste mohli sport vykonávat i více, než půl hodinu. Zároveň si však třeba určit i časové maximum, obvykle 50 až 60 minut, aby nedošlo k nadměrnému vyčerpání a namožení pohybového aparátu. Důležité je také věnovat se sportu pravidelně a dlouhodobě.

Ideální sport na hubnutí? Vyberte si sami

Hubnout se dá při každém fyzicky náročnějším a aktivnějším pohybu, ale některé druhy sportů jsou přece o něco efektivněji a lépe. Dívat přitom třeba nejen na množství spálených kalorií během aktivity, ale i na zapojení co nejvíce svalů.

Zde je přehled 10 nejlepších sportů, které vám mohou pomoci na hubnutí:

Chůze: Jde o nejpřirozenější typ pohybu pro lidské tělo, kdy se zapojuje mnohem více svalstva, než jen to, které se nachází v dolních končetinách. Důležité je kráčet ostřejším tempem, snažit se hýbat rukama a udržovat tělo vzpřímené. Optimum během dne se pohybuje od 5 do 10 km, i podle vaší hmotnosti.

Běh: Ještě lepší možností, kterou můžete vedle chůzi vyzkoušet také, je běh. Zde však platí, že aby byl tento druh fyzické aktivity opravdu účinný, měli byste běžet od 45 do 60 minut za den a při ideální tepové frekvenci. Střídat můžete také krátké sprinty s vytrvalostním během při pomalejším tempu, bude to ještě účinnější.

Tenis: Velmi dobrým a účinným sportem na hubnutí je i tenis. Při tomto sportu se zapojují tak všechny končetiny, jakož i střed těla, což je mimořádně efektivní z pohledu aktivity svalů. Navíc tenis posiluje i činnost srdce a rozvíjí koordinaci. Jeho jedinou nevýhodou je o něco větší náročnost na klouby.

Squash: Alternativou dovnitř a také pro lidi, kteří hledají něco s menší prostorovou náročností, je squash. I v tomto případě se zapojují tak ruce, tak nohy a střed těla, přičemž pozitivem je, že při squashi se střídají fáze klidné a velmi rychlé. Pokud ho budete hrát dostatečně dlouho, na váze se to určitě projeví.

Cyklistika: Cyklistika je na první pohled méně náročným sportem, při kterém dochází primárně k zapojení dolní poloviny těla a hlavně svalstva nohou. Mezi výhody tohoto sportu však patří minimální zatížení kloubů a šlach, je tedy méně náročný. Musíte však kole opravdu dlouho, abyste viděli účinky na hubnutí.

Plavání: Z pohledu fyzické nenáročnosti, ale i zároveň v kombinaci s vyšší efektivitou, je plavání ideálním typem sportu na hubnutí. Při této aktivitě totiž zapojujete prakticky celé tělo a všechny důležité klouby, ale bez jejich zvýšené zátěži, nakolik se pohybujete ve vodě. Nejvíce zhubnete při plavání motýlkem a kraulem.

In-line bruslení: Pokud máte doma kolečkové brusle a myslíte si, že tento druh sportu není na hubnutí efektivní, mýlíte se. Z pohledu množství spálených kalorií je na tom bruslení stejně, jako běh, akorát nezatěžujete až tak klouby. Pokud budete více zapojovat do pohybu i ruce, bude spalování kalorií ještě efektivněji.

Plážový volejbal: Velmi efektivním sportem na hubnutí je i plážový volejbal, při kterém víte spálit také stejně mnoho kalorií, než při běhu. Výhodou však je, že díky písku jsou jakékoli nárazy kloubů tlumené, stejně tak zapojujete mnohem více ruky a střed těla, takže procvičujete více svalů a hubnete rychleji.

Nordic Walking: Turistika je známá svou náročností na kardiovaskulární soustavu, hlavně srdce, přičemž se nepovažuje za až tak účinnou pro hubnutí. Jakmile však zapojíte i ruce pomocí speciálních holí, jde již o tzv. Nordic Walking a podle tempa či náročnosti terénu víte spálit až 300 kalorií za hodinu.

Běh na lyžích: Skoro 5 násobně více kalorií víte spálit na horách iv zimě, hlavně, pokud se budete věnovat běhu na lyžích. Intenzivní běžkování posiluje hlavně nohy, boky a také ruce, hlavně ramena. Má také pozitivní vliv na celkovou kondici, hlavně, pokud budete běžkovat opravdu intenzivním tempem.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Certifikované

Úřadem veřejného
zdravotnictví

Garance

vracení
peněz

Vyrobené

v rámci Evropy
ve Velké Británii

Diskrétní

doručení
balíku

Doprava zdarma

při nákupu
nad 1800Kč

100% přírodní

produkt v nejvyšší
kvalitě