• eSlim® - oficiální prodejce pro Českou republiku
logo eJoy®

Jak dlouho trvá zhubnutí? To záleží na tom, kolik chcete zhubnout, ale i způsob hubnutí

hubnutí jak dlouho trvá

Chcete zhubnout dvě kila za týden? Nebo potřebujete za pár dní shodit tolik, abyste se vešly do šatů? Zmínil jste si na konci jara, že chcete zhubnout do plavek? Ve všech těchto případech je společnou otázka, jak dlouho bude takové hubnutí trvat.

Hubnutí není o čase, ale o způsobu

Pod pojmem hubnutí si množství lidí představí nějaký jednorázový cíl, na jehož konci bude snížení hmotnosti nebo zmenšení obvodu pasu či boků. Taková představa pak přirozeně vyvolává otázku, jak dlouho trvá hubnout a kolik dní na to třeba.

Odpověď je však jiná. Pravdou totiž je, že si musíte vybrat buď mezi rychlým nebo zdravým hubnutím. Zhubnout se dá i za pár dní, avšak v takovém případě obvykle nejde o stav, který by byl dlouhodobý, jelikož extrémní úbytek hmotnosti za kratší čas má za následek další efekty. Jejich výsledkem je pak tzv. jojo efekt, čili navrácení původní hmotnosti.

Pokud chce někdo zhubnout dlouhodobě a zdravě, musí se zaměřit na tyto čtyři oblasti:

  • správné trávení, což znamená, že trávicí soustava je bez akutních nebo chronických poruch a onemocnění, ať už jde o žaludek nebo io tlusté a tenké střevo
  • fungující metabolismus, což zahrnuje látkovou přeměnu přijatých živin z potravy, takže bílkoviny, cukry a tuky se mohou v těle využít a nedochází k jejich skladování
  • zdravá chuť k jídlu, čili vyvážení pocitu hladu a nasycení, kde třeba ovlivňovat hormonální rovnováhu hormonů grelin a leptin s vlivem na hlad
  • pohyb, protože jen ten dokáže nejvíce efektivně spalovat uložené tuky nebo přijaté tuky a cukry, v tomto ohledu musí jít o pravidelnou a dlouhodobou aktivitu

Při zdravém hubnutí je možné shodit za měsíc 1 až 3 kilogramy, podle toho, jak vysoká byla nadváha před začátkem. Počítat však třeba s tím, že na úvod bývá hubnutí o něco rychleji a postupně se tempo snižování hmotnosti zpomalí. Proto je důležité, aby bylo hubnutí o dlouhodobých a komplexních změnách v zmíněných oblastech.

Jak urychlit hubnutí tak, aby bylo zdravé

Pokud byste chtěli své hubnutí urychlit, ale zároveň chcete, aby bylo v souladu se zdravou změnou životního stylu a životosprávy, je to možné. Je však držet několika důležitých pravidel, které se týkají nejen stravování nebo pohybu.

Toto jsou ty zásady, které je třeba dodržovat a to dlouhodobě:

Nehladujte a nediétujte: Hladovka či extrémní dieta s vyloučením tuků, cukrů nebo některých druhů potravin je přesně tím příkladem rychlého hubnutí, které je nezdravé a krátkodobé. Naopak, tělo potřebuje všechny živiny, akorát musí mít správnou formu, původ a být ve zdravém poměru mezi sebou navzájem.

Mějte pravidelný pitný režim: Nejen jídlo, ale i příjem tekutin je důležitý pro hubnutí. Základem podpory trávení a metabolismu je pravidelný pitný režim, který by měl zahrnovat vodu, minerálku nebo čaj. Pijte každou hodinu až dvě po menších dávkách. Pozor, alkohol do pitného režimu nepatří, právě naopak, škodí mu.

Omezte nejvíce škodlivé potraviny: Polotovary, konzervované potraviny, smažené, mastné a těžká jídla a příliš mnoho živočišných tuků v podobě červeného masa, to vše třeba omezit na nejen jednorázově, ale dlouhodobě, na minimum. Všechny tyto typy potravin škodí nejen na hmotnost, ale i na kardiovaskulární systém.

Používejte koření: Pokud chcete zefektivnit své hubnutí a udržet svůj metabolismus v činnosti, začněte používat koření. Pochopitelně, musí to být ve zdravé míře, ale pokud budete více využívat ve studené či teplé kuchyni chilli, pepř, bazalku, oregano, skořici nebo fenykl, pomůžete i lepšímu spalování tuků.

Pravidelný pohyb: Klíčem k hubnutí je pohyb, který je nejdůležitější z hlediska metabolismu i spalování kalorií. Nesmí však jít o přehnaně excesivní cvičení, které tělo více vyčerpá, jak mu pomůže. Naopak, ideální je co nejčastější chůze a k tomu pravidelný běh nebo kardio trénink ve fitness centru.

Hodně ovoce, zeleniny a luštěnin: Pokud chcete dlouhodobě zdravě hubnout, snažte se mít v jídelníčku co nejvíce ovoce, zeleniny a luštěnin. Obsahují totiž důležitou vlákninu, která snižuje chuť k jídlu a vyplní žaludek, ale také vitamíny a minerály důležité pro metabolismus a spalování tuků, například železo či vitamín D.

Spěte: Spánek je velmi důležitou součástí života a mnoho lidí to podceňuje. Zdravý spánek by měl trvat alespoň 7 hodin a ideálně během noci a bez nějakých vážnějších přerušení. Z pohledu hubnutí je důležitý proto, že jeho nedostatek zvyšuje hladinu kortizolu, který zpomaluje proces metabolismu i spalování kalorií.

Kofein: V případě, že chcete zrychlit váš metabolismus a zároveň nemáte vážnější problémy s krevním tlakem nebo srdcem, můžete bez větších problémů zkusit i zvýšenou dávku kofeinu, například v podobě kávy nebo čaje. Podle statistik dokáže kofein zrychlit metabolické procesy i spalování kalorií i o 10%.

Zkuste podpůrné přípravky: Chcete-li mít hubnutí ještě efektivněji, můžete na metabolismus, snížení nadměrné chuti k jídlu a podporu spalování tuků využít i některé přípravky, například jako je eSlim®. Důležité je, aby měli složení přirozené pro tělo, takže podpoří zdravou optimalizaci hmotnosti.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Certifikované

Úřadem veřejného
zdravotnictví

Garance

vracení
peněz

Vyrobené

v rámci Evropy
ve Velké Británii

Diskrétní

doručení
balíku

Doprava zdarma

při nákupu
nad 1800Kč

100% přírodní

produkt v nejvyšší
kvalitě