• eSlim® - oficiální prodejce pro Českou republiku
logo eJoy®

10 tipů na zdravé sladkosti pro děti i dospělé

sladke jidlo

Sladkosti a hubnutí, to je téma, které už na první pohled nejde dohromady. Ano, pokud mluvíme o sladkostech obsahujících jednoduché sacharidy s vysokým glykemickým indexem, ty byste měli rozhodně omezit. Existují však i ty, které jsou prospěšné.

Zdravé vs. nezdravé sacharidy

Pod pojmem sladkost si většina lidí představí zákusek, dort, čokoládu nebo různé sladké tyčinky či sušenky. Všechny tyto typy sladkostí obsahují zmíněné nezdravé cukry, konkrétně jednoduché a rychlé sacharidy. Tyto sacharidy se velmi rychle dostanou do krve, přičemž tělo reaguje jejich odstraněním z krve tak, že je uloží do tukových zásob.

Kromě těchto nezdravých sacharidů však existují i ​​ty zdravé:

  • jde o složené sacharidy, odborně zvané také polysacharidy, které se rozkládají v těle pomaleji a ani nezvyšují prudce hladinu glukózy v krvi
  • několik z těchto zdravých a pozitivních sacharidů obsahují i ​​jiné látky důležité pro zpracování dalších živin a jsou také dobrým zdrojem energie pro mozek

Zdravé sacharidy lze nalézt nejen v potravinách, o nichž je obecně známo, že mají sladkou chuť a proto je lze považovat za sladkosti, ale také v některých typech obilnin, luštěnin, zeleniny a ovoce. Nacházejí se dokonce i v těstovinách nebo v ovsu.

Z hlediska metabolismu je tedy výhodnější, aby se cukry vstřebávaly pomaleji a neukládaly se v podobě tuků v těle. Neznamená to však, že byste nemohli konzumovat i jednoduché sacharidy, optimální poměr by však měl být 8: 2 ve prospěch těch složených. Průměrný dospělý člověk by měl přijmout denně alespoň 100 gramů sacharidů.

Tipy na sladkosti, které vaší hmotnosti neublíží

Pokud máte chuť na sladké a chcete si dopřát něco, co tuto chuť uspokojí, nemusíte nutně sáhnout jen po typických nezdravých sladkostech zmíněných v úvodu. K dispozici máte dokonce mnohem více zdravých sladkých potravin, které obsahují i ​​jiné živiny.

Zde je přehled těch nejlepších, které neohrozí ani vaše hubnutí:

Med: Pokud máte chuť na něco sladkého a zdravé současně velmi dobrou volbou je med. Ten se může konzumovat samostatně, ale můžete ho využít i v rámci přidání do běžných hlavních jídel. Kromě toho, že obsahuje sacharidy, má v sobě také různé organické kyseliny, vitamíny a stopové prvky, zejména vitamin C.

Stévie: Přírodní a zdravou sladkostí je i stévie. Jde o přírodní náhradu za běžný cukr i umělá sladidla, která je až 200 krát sladší než běžný cukr. Ideální je na přidání do čaje, ale i kávy, může se přidávat i do těsta. Její plusem je, že neobsahuje kalorie a zároveň pomáhá na snížení krevního tlaku.

Granátová jablka: Zajímavou sladko-kyselou chuť má i granátové jablko, které obsahuje vitamíny C a B, sodík, draslík, hořčík či vápník. Jde o ovoce s pozitivním vlivem ve více oblastech, ať už se jedná o podporu imunity, trávení, zdraví pokožky, zraku a pomáhá i zachycovat volné radikály a snížit hladinu cukru v krvi.

Kiwi: Do kategorie zdravých sladkostí patří i kiwi, ovoce pocházející původně z Asie. Jde o mimořádný zdroj vitaminu C a zdravých sacharidů, využívá se tak na imunitu a také na posílení vitality a energie. Podporuje také činnost a zdraví srdce, zpevňuje cévy a žíly a jde také o výborný antioxidant působící na volné radikály.

Batáty: Zajímavou zdravou sladkostí jsou batáty, u nás známé také jako sladké brambory. Jde o typ zeleniny obsahující cukr a škrob, který pochází ze střední Ameriky. Batáty jsou bohaté na betakaroten, vitamin C, vitamin B6, rostlinné steroly, draslík, pektin a nerozpustnou vlákninu. Můžete je jíst i jako přílohu k hlavnímu jídlu.

Cheesecake: Jednou z mála klasických „sladkostí“, které najdete iv běžné cukrárny a víte si ji tedy koupit i při různých společenských příležitostech, je cheescake. Jde o sýrový koláč, který bývá složený z ovesných vloček, sušenek a másla naopak absentuje zde klasická mouka. Koláč má minimum kalorií a jednoduchých cukrů.

Jahody: velmi zdravou sladkostí jsou i jahody, které obsahují nejvíce do 10% cukrů, převážně fruktózu a glukózu. Díky tomu nejsou problémové ani pro diabetiky a nakolik obsahují několik pozitivně látky, ať už jde o antioxidanty, vlákninu nebo různé ovocné kyseliny, můžete je konzumovat i pro posílení zdraví.

Banány: Známým druhem sladkého ovoce, které také patří mezi zdravé sladkosti, jsou i banány. Ty se doporučují konzumovat například na lepší spánek, normalizaci krevního tlaku, snížení hladiny cholesterolu a zároveň i jako okamžitý zdroj energie. Lepší jsou však méně zralé banány, mají nižší glykemický index.

Hokkaido: Mezi zdravé sladkosti patří i hokkaido, speciální druh dýně, který můžete konzumovat samostatně iv rámci hlavních jídel. Tato dýně pochází z Japonska a obsahuje velké množství vitamínů i minerálů. Má minimum kalorií a kvůli nízkému glykemickému indexu se hodí i pro diabetiky.

Čokoláda s vyšším obsahem kakaa: Na závěr jsme si nechali skutečnou sladkost, čokoládu. Zapomeňte ale na ty obyčejné typy, zdravá je jen čokoláda s vyšším obsahem kakaa, alespoň 70%, ideálně však více. Kakao je totiž pro zdraví opravdu prospěšné, hlavně kvůli vysokému obsahu antioxidantů a pro podporu imunity.

Zdieľajte:

Komentáre

Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Certifikované

Úřadem veřejného
zdravotnictví

Garance

vracení
peněz

Vyrobené

v rámci Evropy
ve Velké Británii

Diskrétní

doručení
balíku

Doprava zdarma

při nákupu
nad 1800Kč

100% přírodní

produkt v nejvyšší
kvalitě